Barion Pixel Városliget és a Nagyjátszótér
Programajánló

Városliget és a Nagyjátszótér

Minden évszakban számos programlehetőséget kínál a Városliget. A Vajdahunyad vára, a Műjégpálya, a Múzeumok, a Városligeti-tó, az Állatkert, a Cirkusz, a Széchenyi Fürdő külön-külön is nagy élményt nyújtanak, de ebben a mostani szép időben egy egyszerű séta, kirándulás is tökéletes program az ősfás környezetben. Nem is beszélve az óriási játszótérről, ami szerintem egy igazi gyerekparadicsom.

Városligeti kirándulásunk alkalmával ezúttal a Vajdahunyad vára körül sétáltunk, ahol sajnálatos módon a vár körüli tó most nincs feltöltve vízzel. Engem a víz puszta látványa is nagyon megnyugtat, és amikor Zuglóban laktam, nagyon sokat jártam ki sétálni Beni kutyával a várhoz. Leültünk a tónál, néztük a kacsákat, és élveztük a látványt.

Sokszor látni itt olyan művészeket, akik mozdulatlanul töltve a napot, némi aprópénz reményében várják, hogy szoborrá dermedt testük más pózba mozdulhasson. Ez nagyon tetszett a lányoknak, annak ellenére, hogy egyikük sem mert közelebb menni hozzá, így végül nekem kellett a pénzt a kalapba tenni. Pedig külföldön is sokszor láttak már ilyet, és a mai napig emlékeznek rá, hogy Malagán a Dzsinn gyémántot adott nekik (másik mozdulatlan művész, az Aladdin dzsinnjének öltözve).

A vártól a liget árnyékot adó fái alatt elsétáltunk a városligeti Nagyjátszótérig, ami az egyik legnagyobb és legjobban felszerelt játszótér, ahol itthon jártunk. A nagy területén kívül az egyik legjobb tulajdonsága, hogy külön rész van a legkisebbeknek, a kicsit nagyobb és a legnagyobb gyerekeknek. A játékok mind új, modern és minőségi darabok, középen pedig egy büfé (Léghajtó kert) várja a kávéra vágyó szülőket. Van egy kisebb vizezős rész is, ahol a nagy melegben lehűtheti magát a csapat. A játszó melletti pályán kisbicóval, rollerrel lehet élvezni a hullámzó utakat.

Mint minden szép, új és kedvelt helynek, természetesen ennek is a hátránya a hétvégi zsúfoltság, így érdemes inkább hétköznap ide látogatni.

A rollereket sem hagytunk otthon, így a helyváltoztatás gyorsabban ment a Ligetben. Ha itt ebédelnétek, 15 féle étteremből választhattok, a legkülönbözőbb stílusban. Személyes kedvenceim a Pántlika, korábban retró kerti székekkel és billegős asztalokkal, a Nyereg Étterem a tó belső oldalán, és a Robinson, ami eleganciájával és páratlan fekvésével már egy magasabb árkategóriát képvisel.

Amióta bevezették a fizetős parkolást a környéken, sokkal több szabad helyet találunk, azonban ez óránként 265-350 forintos költséget jelent pluszban.

A sok vita övezte fejlesztések közepette a Városliget lassan, de folyamatosan hatalmas átalakuláson megy keresztül. Vannak még benne lerobbant, régmúltat idéző részek, és igazi fejlett, nyugati színvonalat képviselő játékok, szolgáltatások is.

Személy szerint kettős érzéseim vannak a változásokkal kapcsolatban, mert leírhatatlanul sok gyerekkori élményem fűződik ehhez a helyhez. A nagymamámmal sokat jártunk a fürdőbe, a szüleimmel korcsolyázni, kirándulni, állatkertbe és vidámparkba is, így a szívemnek minden, ami itt van, nagyon kedves. Amikor bezárásra került a Vidámpark, eljöttünk ide az utolsó napok egyikén, és – bár látva elavultságát – mégis fájó szívvel búcsúztam el tőle. Én egyébként is nehezen engedek el mindent, nem igazán szeretem a változásokat, ugyanakkor nagyon jó, hogy a Városligeti Nagyjátszótér egy olyan színvonalas hely lett, ahova valóban szívesen és örömmel viszem a gyerekeket.

Ti voltatok már itt játszani? Ha ismersz olyan szép és látogatásra érdemes játszót, amit szívesen ajánlanál, írd meg nekünk!

A már megjelent három mesekönyv és ovis foglalkoztató együtt, plusz egy ajándék színező INGYENES SZÁLLÍTÁSSAL.