Barion Pixel Városliget és a Nagyjátszótér
local_post_office
Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le az újdonságokról, akciókról!
Programajánló

Városliget és a Nagyjátszótér

Minden évszakban számos programlehetőséget kínál a Városliget. A Vajdahunyad vára, a Műjégpálya, a Múzeumok, a Városligeti-tó, az Állatkert, a Cirkusz, a Széchenyi Fürdő külön-külön is nagy élményt nyújtanak, de ebben a mostani szép időben egy egyszerű séta, kirándulás is tökéletes program az ősfás környezetben. Nem is beszélve az óriási játszótérről, ami szerintem egy igazi gyerekparadicsom.

Városligeti kirándulásunk alkalmával ezúttal a Vajdahunyad vára körül sétáltunk, ahol sajnálatos módon a vár körüli tó most nincs feltöltve vízzel. Engem a víz puszta látványa is nagyon megnyugtat, és amikor Zuglóban laktam, nagyon sokat jártam ki sétálni Beni kutyával a várhoz. Leültünk a tónál, néztük a kacsákat, és élveztük a látványt.

Sokszor látni itt olyan művészeket, akik mozdulatlanul töltve a napot, némi aprópénz reményében várják, hogy szoborrá dermedt testük más pózba mozdulhasson. Ez nagyon tetszett a lányoknak, annak ellenére, hogy egyikük sem mert közelebb menni hozzá, így végül nekem kellett a pénzt a kalapba tenni. Pedig külföldön is sokszor láttak már ilyet, és a mai napig emlékeznek rá, hogy Malagán a Dzsinn gyémántot adott nekik (másik mozdulatlan művész, az Aladdin dzsinnjének öltözve).

A vártól a liget árnyékot adó fái alatt elsétáltunk a városligeti Nagyjátszótérig, ami az egyik legnagyobb és legjobban felszerelt játszótér, ahol itthon jártunk. A nagy területén kívül az egyik legjobb tulajdonsága, hogy külön rész van a legkisebbeknek, a kicsit nagyobb és a legnagyobb gyerekeknek. A játékok mind új, modern és minőségi darabok, középen pedig egy büfé (Léghajtó kert) várja a kávéra vágyó szülőket. Van egy kisebb vizezős rész is, ahol a nagy melegben lehűtheti magát a csapat. A játszó melletti pályán kisbicóval, rollerrel lehet élvezni a hullámzó utakat.

Mint minden szép, új és kedvelt helynek, természetesen ennek is a hátránya a hétvégi zsúfoltság, így érdemes inkább hétköznap ide látogatni.

A rollereket sem hagytunk otthon, így a helyváltoztatás gyorsabban ment a Ligetben. Ha itt ebédelnétek, 15 féle étteremből választhattok, a legkülönbözőbb stílusban. Személyes kedvenceim a Pántlika, korábban retró kerti székekkel és billegős asztalokkal, a Nyereg Étterem a tó belső oldalán, és a Robinson, ami eleganciájával és páratlan fekvésével már egy magasabb árkategóriát képvisel.

Amióta bevezették a fizetős parkolást a környéken, sokkal több szabad helyet találunk, azonban ez óránként 265-350 forintos költséget jelent pluszban.

A sok vita övezte fejlesztések közepette a Városliget lassan, de folyamatosan hatalmas átalakuláson megy keresztül. Vannak még benne lerobbant, régmúltat idéző részek, és igazi fejlett, nyugati színvonalat képviselő játékok, szolgáltatások is.

Személy szerint kettős érzéseim vannak a változásokkal kapcsolatban, mert leírhatatlanul sok gyerekkori élményem fűződik ehhez a helyhez. A nagymamámmal sokat jártunk a fürdőbe, a szüleimmel korcsolyázni, kirándulni, állatkertbe és vidámparkba is, így a szívemnek minden, ami itt van, nagyon kedves. Amikor bezárásra került a Vidámpark, eljöttünk ide az utolsó napok egyikén, és – bár látva elavultságát – mégis fájó szívvel búcsúztam el tőle. Én egyébként is nehezen engedek el mindent, nem igazán szeretem a változásokat, ugyanakkor nagyon jó, hogy a Városligeti Nagyjátszótér egy olyan színvonalas hely lett, ahova valóban szívesen és örömmel viszem a gyerekeket.

Ti voltatok már itt játszani? Ha ismersz olyan szép és látogatásra érdemes játszót, amit szívesen ajánlanál, írd meg nekünk!

Ovis mesék érzékenyítő történetekkel, amikben nincsenek szörnyek, ufók és más furcsaságok, de nagy hangsúlyt kap az elfogadás és egymás segítése, sok-sok szeretettel megírva.